femkeneele.reismee.nl

Dag 107!

Dag knappe mensen!

Hier weer een update vanuit het verre Sydney.


Op 10 december zijn Clarisse en ik naar Manly gegaan. We weten niet wat er aan de hand was maar er liepen allemaal mensen verkleed als Kerstman. Dit waren vooral allemaal knappe mannen. Ik dacht dat we al genoeg knappe mannen hadden gezien, maar nee hoor, in Manly lopen er nog meer. Aangekomen op het strand bij Manly hebben we een aantal vrienden van school ontmoet en daar de dag mee door gebracht. Een vriendin van Clarisse uit Frankrijk woont in Manly. Die hebben wij daar ook gezien. Zij wist een fantastisch mooi plekje om de zonsondergang te bekijken. Ze had gelijk, wauw, wat was dat mooi. Enorm rustig plekje waar vaak alleen maar lokale mensen komen. Na deze zonsondergang zijn we naar het huis van Clarisse haar vriendin gegaan. We hebben wat spelletjes gespeeld, totdat het laat genoeg was om naar huis te gaan.


19 december was er een kerstfeest georganiseerd door school. Dit was in een kroeg ergens in de stad. Heel leuk gedaan, iedereen ging er opgedoft heen. Kerststickers, kerstoorbellen, kerstmuts, alles erop en eraan. We begonnen redelijk vroeg want het feestje was ook redelijk vroeg afgelopen, 12 uur. Dat kan natuurlijk niet, dus ik ben nog naar een silence disco feestje geweest. Er zijn 3 verschillende standen op de koptelefoon en je kunt zien wie welke stand heeft. Heel erg leuk, ik was totaal niet vervelend om die van andere mensen de hele tijd te veranderen.


De laatste dag voor de vakantie, vrijdag 22 december, had school een spel bedacht door de stad. We moesten in groepjes een paar opdrachten volbrengen. Mijn team en ik zijn totaal niet competitief en kunnen heel erg goed tegen ons verlies. We hebben het spel vol overgave gedaan, onszelf voor schut gezet, beetje vals gespeeld. Voordat er bekend werd gemaakt wie er gewonnen had, werden de ingestuurde foto’s en filmpjes laten zien. Één van de opdrachten was dat je een kerstliedje moest zingen. Mensen die mij goed kennen, weten dat zingen en Femke niet echt goed samen gaat. Natuurlijk moest dat filmpje geshowd worden aan de rest van de studenten… MAAR, voor schut of niet, vals gespeeld of niet, WE HEBBEN GEWONNEN!


Toen begon de vakantie. Deze zijn we begonnen met een biertje in een leuke tent in Darling Harbour. Vanaf dat moment ben ik ook begonnen met de Instagram overnemen van Travel Active. Zij hebben mij gevraagd om dit te doen om mensen een beeld te geven hoe het er hier aan toe gaat. Het werd kerstavond en hadden met vrienden van school afgesproken om een dobbelspel te doen. Iedereen had één cadeau gekocht van ongeveer 10 dollar, leuk ingepakt en in het midden van de tafel gelegd. Daarna pakte een ieder één cadeau en werd daarna door een dobbelsteen bepaald welke kant de cadeautjes opgingen. Uiteindelijk heb ik een NERF-gun gewonnen waar ik en mijn huisgenoten erg blij mee zijn!


Na dit leuke spel zijn we met z’n allen naar een bootparty geweest in Darling Harbour. Iedereen was weer leuk verkleed. Het was een all-inclusive feestje, eten stond klaar, rijen met bier stonden al klaar. Het was een super leuke sfeer met goede muziek. Op een varende boot is het soms moeilijk om je evenwicht te bewaren, maar na een aantal bier is dat nog moeilijker. Sommige mensen, en ja ik ook, hadden daar last van.. Nee, ik ben niet gevallen. Na de bootparty zijn we nog naar een afterparty geweest. Dit was ook in Darling Harbour. Uiteindelijk was ik rond 12 uur helemaal kapot thuis.


Kerst..

Het voelde al raar, zonder familie en ik was er al bang voor. Was al de hele dag een beetje emotioneel maar kwam er niet echt uit. Overdag eerst een beetje uitgeslapen waarna we naar het strand zijn gegaan. Heel gek om met kerst op het strand te zijn. Het weer was wel slecht, dus ik kon niet in mijn badpak lopen. We hebben een paar potjes Uno gespeeld en daarna weer naar huis gegaan. Toen hebben we met dezelfde vrienden als de dag daarvoor spaghetti gegeten. Ben daarna vlug gaan slapen want ik zat totaal niet in mijn hum. De ochtend daarna, hier boxing day en in Nederland 2e kerstdag, zijn Fanny en ik vroeg de stad in gegaan. Boxing Day is een dag waar iedereen van alles gaat kopen omdat er enorm veel korting is. Op Boxing Day vindt er een cricket game plaats op de Melbourne Cricket Ground. Rond 12 uur waren we weer terug in ons studentenhuis. Toen ben ik in bed gaan liggen en liggen ‘uit gaan huilen’. Het was even zwaar en het hielp ook niet mee om alle afleveringen van All You Need Is Love te kijken, maar ik ben er overheen.


Na 2 dagen in bed huilen heb ik me er over heen gezet en ben ik met Fanny en Maxime naar Newtown geweest. Dit is een super leuke buurt in Sydney. We hebben hier ontbeten, gelopen, minigolf gespeeld, nieuwe schoenen gekocht en lekker biertje gedronken. We gaan het niet over de minigolf hebben.. Kan niet zo goed tegen mijn verlies geloof ik. Ik ben echt verliefd op deze wijk, super cozy en je hebt er alles.


Toen was het alweer 31 december. Ook heel raar, maar voelde me veel beter. Ik had alles er al uit gehuild denk ik. We hadden afgesproken om rond half 8 ‘s ochtends op een plek te zijn, vlak bij de brug waar al het vuurwerk vanaf gestoken zou worden. Ja, ik heb echt 16,5 uur gewacht voor 12 minuten vuurwerk. De sfeer die er hing was fantastisch. Eigenlijk ging de tijd super snel. Nieuwe mensen ontmoet, spelletjes gedaan, beetje ‘geslapen’. Op een gegeven moment liep ik naar de wc en hoorde ik een koppel Nederlands praten, ik sprak ze aan en raakte met ze aan de praat. Ik ben ongeveer 4 uur met ze samen geweest. We hadden afgesproken om de dag daarna samen pannenkoeken te eten en de nieuwjaarsduik in Bondi te doen. Het was bijna 12 uur en werd steeds drukker langs de waterkant. Toen werd het 12 uur en WAT EEN VUURWERK. Ik was direct de 16,5 uur wachten vergeten. Na dit fantastische vuurwerk zijn we naar huis gegaan, omgekleed en direct naar Bondi gegaan. Ik heb hier samen met Fanny en Lucas naar de zonsopgang gekeken. Daarna ben ik hier gebleven om te ontbijten met Stefanie en Toon. Wij hebben samen het Nederlandse Oud&Nieuw gevierd. Om 4 uur ‘s middags was de nieuwjaarsduik op Bondi. Met ongeveer 300 man, met oranje Unox-mutsen, tegelijkertijd het water in rennen. Wat was dat leuk! Als afsluiter ben ik nog naar de afterparty in Sidebar geweest. Na 43 uur wakker zijn vond ik het wel mooi geweest. Dit waren absoluut de beste 43 uur in mijn leven. Ik heb onwijs genoten van alle lieve mensen om me heen.


Afgelopen zondag was het super heet, 47,3 graden op precies te zijn. Er was zelfs asfalt gesmolten. Natuurlijk gaat een slim persoon gewoon binnen in de airco zitten. Bij ons was dat niet van toepassing, de airco was stuk. Maar deze meid, is samen met Fanny en Lucas naar het strand in Manly geweest. Geloof het of niet, maar ik ben niet verbrand. Ik heb elke 15 minuten factor 50 opgesmeerd.


Nu ben ik aan mijn laatste week op school begonnen. Ik kan het niet bevatten dat de tijd zo snel gaat. Volgende week rond deze tijd ben ik in Auckland, Nieuw-Zeeland. Super spannend om nu echt alleen te gaan reizen. Mijn reis zal beginnen in Auckland, via Wellington, Picton, Christchurch en Dunedin naar Queenstown. Enorm veel zin in maar toch ook wel een beetje spannend. Ik moet al afscheid gaan nemen van een aantal mensen maar ik ga er ook zeker nog genoeg zien. 19 Februari ben ik weer terug in Sydney voor een week en daarna gaat de roadtrip over de oostkust en westkust samen met Clarisse beginnen.


Ik weet niet of ik wat van me laat horen als ik in Nieuw-Zeeland ben. Ik neem namelijk niet mijn laptop mee, maar als ik terug in Sydney ben zullen jullie zeker weer wat van mij horen.


Dank jullie wel voor alle steun afgelopen tijd.


Tot de volgende!


Dikke kus en liefs,

Fem <3

Reacties

Reacties

Liselotte

Mis jou TOPPER!
Succes met laatste weekje school en dan genieten!!!

Wilma Fokker

Wauw wat een verhaal weer. Mooi hoor. Een fijne laatste schoolweek en een fantastische vakantie in Nieuw Zeeland. XXX

Miranda

Geweldig ! Wat een leuke tijd heb je daar veel plezier !

Anneke

Lieve Fem,
Dank voor je mooie verslag wat beschrijf je alles levendig, je ziet alles zo voor je !!!
Mooie tijd nog en wat zul je ook genieten in New Sealand. We vinden je een super tof wijffie,
Liefs Diederik en Anneke

Siets

Alweer een prachtig verhaal. Super!!

Pa

He Kanjer, ik ben trots op je.

Jenny

Mooi verhaal lieve Fem!
Nog een weekje school en dan...... een fijne tijd in Nieuw Zeeland!

Dikke kus. ?

mams

Hey lieve dochter!
Zo trots op jou! Je geeft er iedere keer weer een mooie draai aan. Heerlijk al die mensen om je heen.
Gezelligheid komt vanzelf naar je toe als je je er voor open stelt, dat blijkt maar weer.
Nog even buffelen op school en dan helemaal je eigen programma een maand lang, GENIET ervan!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active