femkeneele.reismee.nl

Dag 71!

Hiii lieve mensen,


Ik ben hier nu al 71 dagen! Het gaat zo ontzettend snel, alles voelt normaal. Het idee dat ik op vakantie ben is onderhand al weggevaagd. Het is zo bijzonder dat je zoveel nieuwe vrienden maakt, die hier met hetzelfde doel zijn. Ik wil jullie weer graag vertellen over mijn activiteiten die ik de laatste maand heb uitgevreten hier.


Op zondag zijn de kosten voor het openbaar vervoer maximaal $2,60. Dus mama en ik wilde graag dan gaan. Het is ongeveer 2 uur reizen met de trein. De enige zondag die we nog hadden was 5 november. Toen ben ik met mama naar de Blue Mountains gegaan. Waren het maar de Blue Mountains.. Het was zo mistig, we konden helemaal niks zien. Normaal heb je een prachtig uitzicht, kun je de three sisters zien. Hartstikke leuk allemaal, maar dat hebben we dus allemaal niet gezien. Maar, zoals gewoonlijk is deze meid altijd op het weer gekleed. *Ahum* Dat was een goed excuus om een heerlijke trui te kopen. Na een stuk te lopen, zijn we van onze route afgegaan en hebben we 2,5 uur gelopen i.p.v. 40 minuten, wat het idee was. Het was ontzettend gezellig en hebben veel gekletst, behalve het laatste stuk waarbij we 14683 trappen omhoog moesten lopen.


De dinsdag daarop was mijn klasgenootje uit Zwitserland jarig. Dit hebben we uitgebreid gevierd. Eerst hebben we in de klas al een taart gebracht met kaarsjes en ballonnen. Natuurlijk hebben we ook happy birthday gezongen en werden er een paar opdrachten verzonnen door de docent. ‘s Avonds zijn we met allemaal vrienden en huisgenoten van haar uit eten geweest bij een Italiaans restaurant. Ze hadden daar zelfs een pizza met Nutella, wauw dat ik zo lekker!


Zaterdag 11 november was dan de dag dat mama naar huis ging. Voordat mama naar huis zou gaan zijn we nog wezen shoppen. Daarna zijn we nog naar de Chinese Garden geweest. Hartstikke leuk om te zien maar in 20 minuten heb je alles wel gezien. Ik heb het enorm leuk met haar gehad. Afscheid was wel lastig omdat ik nu niemand meer ga zien van thuis t/m eind mei. Op zondag ben ik met een paar huisgenoten naar het Newtown festival gegaan. Hier was een hele gezellige sfeer, heerlijk zitten in het gras, luisteren naar muziek, biertjes drinken en gezellig kletsen.


In deze week heb ik weer lekker veel biertjes gedronken onder goed gezelschap. Op dinsdag 14 november ben ik samen met Clarisse (Frans huisgenootje) naar de welcome drinks geweest. Daarna zijn we naar een Salsa bar (Establishment) geweest. Dit was heel erg leuk, ook al ben ik niet echt van fan van salsa. Moet ik wel toegeven dat ik onwijs bang werd van alle dansende mensen. Iedereen kon zo goed dansen, maar ach, we hebben de avond overleefd. En natuurlijk ben ik de volgende dag gewoon naar school geweest. Woensdag zijn we na school met een aantal van school naar een park gegaan. Hier staan gewoon barbecues die je kan gebruiken. Dit was ook weer onwijs gezellig, lekker eten onder het genot van muziek en een biertje. Donderdagavond was zoals elke week Ivy avond. Op zondag ben ik met Clarisse, Yoann en Gabriël naar Newtown geweest. Dit is een leuk deel van Sydney om even geweest te zijn. Hier hebben we rondgehobbeld en drankje gedaan. ‘s Avonds zijn we in het restaurant waar Clarisse werkt uit eten geweest. Was heerlijk om zo de week af te sluiten.


Vorige week zaterdag ben ik met Mare naar Bondi geweest. Lekker zon pakken en proberen bruin te worden, maar natuurlijk goed insmeren met factor 50. Anders mag ik mezelf weer aansluiten bij #teamlobster. Zoals ik jullie al eerder heb verteld over Daniël en Mati, zij zijn op roadtrip geweest. Maar zijn vorige week zaterdag weer terug gekomen! Wij lagen lekker op onze handdoeken, hoor ik uit het niets: “Hé, droeftoeter!”. Bedankt Daniël. Was weer enorm leuk om hun te zien. Zondagochtend heb ik gebeld met de lieve HS-meiden! Zij gingen Sinterklaas vieren en ik kon het niet laten om ook een kleinigheidje te geven. Dit heb ik via mama geregeld. Was fijn om iedereen even bij elkaar te zien. Ook heb ik even een wijntje met ze gedronken. ‘s Avonds ben ik met Clarisse uit eten geweest en hebben wij onze plannen concreet proberen te maken want, WIJ GAAN SAMEN OP ROADTRIP! Ik ben zo blij dat ik deze meid ben tegen gekomen. Wij zijn allebei enthousiast en wij willen ook allebei hetzelfde zien.


Afgelopen week is heel raar begonnen. Mare heeft me zover gekregen dat ik ben gaan sporten. Vraag haar niet hoe, maar het is haar gelukt. Sydney doet rare dingen met me. Ik ben gaan sporten en ik ben al ruim een maand gestopt met roken. Wie had dat verwacht.. Dinsdag hebben we niet in een impulsieve actie bedacht om vrijdag naar Shawn Mendes te gaan. Vrijdag zijn we onszelf gaan klaarmaken om naar het concert te gaan. We waren allebei excited en voelde ons als echte fangirls. Stemmen waren wat schor na afloop, maar jeetje wat was dat gaaf. Ik wil met hem trouwen. En nee, ik heb niet direct mijn screensaver veranderd naar zijn hoofd.


De decembermaand is nu begonnen. Het idee dat kerst er aan komt is heel erg raar. Ik zal zonder vrienden en familie van thuis zijn. Maar gelukkig heeft bijna iedereen dat van school. We willen met vrienden van school kerst vieren. Zij zullen ook allemaal zonder vrienden en familie zijn, en hebben dus ook allemaal hetzelfde gevoel.


Lieve schatten, bedankt voor al jullie lieve berichten steeds. Dit doet me enorm goed! Hou van jullie!


Tot de volgende!

Dikke kus,

Fem!

Reacties

Reacties

carla

Lieve Femke, geweldig om je met Engels doorspekte verhaal te lezen!!! Moet goed gaan met de taal! Fijn dat je moeder er een poosje was. Probeer toch te genieten van Kerst&oud en Nieuw. Komt oo deze manier waarschijnlijk niet nog een keer voorbij, tenzij je besluit daar te blijven en het eerste bloemencorso te gaan organiseren in Australie?? Nog heel veel plezier geniet. Liefs Carla

mama

Hoi liefje,
Je doet het echt goed!! Ben zo trots op je, mijn grote dochter. Ik heb genoten van je zelfstandigheid, maar ook het gewoon-jezelf-zijn. Zo knap dat je in zo'n korte tijd een leventje daar neerzet dit aan alle kanten 'Femke' uitstraalt! En ook al is het aan de andere kant van de aardbol: familie en vrienden blijven, lang leve alle beschikbare media daarvoor. Ik mag nu praten uit eigen ervaring, nooit gedacht, maar voor ieder wie de kans krijgt om een kijkje te kunnen nemen in het leven in Sydney, Australië: niet laten schieten! Mooi land, lieve behulpzame mensen, schoon en safe land, prachtige natuur en je kind kun je er met gerust hart naar toe laten gaan.
Femmie, top dat je met Clarisse op pad gaat. Zo'n leuke lekker spontane en ondernemende vriendin voor je.
Geniet volop en van alles. Kerst en Oud&Nieuw daar vieren: uniek en daarmee heel speciaal. Zeker weten dat jij ook daar weer een feestje van maakt!!!
Kus, mams....

Marianne Maigret

Hoi Fem.. heerlijk om je verhalen te lezen over alle herkenbare dingen voor mij. Want ik ken het land al zo goed...veel plezier op je road trip..lekker veel gaan zien.
Fijne feestdagen in de warmte!
Liefs

Anneke Neele

Lieve Femke,
Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met je en wat fijn dat Mama je is komen opzoeken, fijne moeder dochter momenten.....
Een mooie december maand en dank voor je uitgebreide verslag,
X Anneke

PS Oma vond het fantastisch dat je belde voor haar 90- e verjaardag ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active