femkeneele.reismee.nl

Al 6 weken hier!!!

Hiii babes, hier ben ik weer!!!


Veel dagen zijn hetzelfde, dus ik wil niet elke week een nieuwe blog posten met weinig dingen die ik heb meegemaakt. Ik ben nu al ruim een maand in Sydney en het is FANTASTICH! Elke dag ga ik van 10.30 tot 16.15 uur naar school, behalve op woensdag, dan ben ik al om 14.30 uur klaar. Nu wil ik graag vertellen wat ik de hele dag door doe maar ik zal jullie verhalen van 2 uur besparen dus ik zal alleen de highlights vertellen.


Op een vrijdag zijn we met klas naar het Maritime museum in de Darling Harbour geweest. We mochten op het marineschip en overal een beetje rond te kijken. Dit was erg leuk. We zijn met 2 verschillende klassen van hetzelfde niveau naar het museum geweest. We gaan ongeveer één keer in de maand met alle advanced klassen naar een expositie of iets dergelijks. Na deze expositie zijn we met de klas gaan lunchen, in een park vlakbij.


Zaterdag 14 Oktober: In het Shannon Reserve, in Surry Hills, hadden Mare (Nederlandse huisgenoot), Clarisse (Franse huisgenoot) en ik een hondenfestival gevonden. Je kon hier knuffelen met honden, de hele dag door. Er liep echt van alles, honden met kostuums of hoedjes. Veel mensen kwamen ook echt naar ons toe, toen wij op de grond zaten, om te vragen of wij hun hond wilden aaien en knuffelen. Nadat we waren uitgeknuffeld zijn Mare en ik naar de Ikea geweest. In Nederland vind ik het al erg leuk, maar dit was toch iets anders. Sorry Iris.. De kerstbomen stonden al terwijl het buiten 25 graden was.


Zondag 15 oktober had ik een afspraak bij de piercingshop. Natuurlijk heb ik deze keuze weloverwogen gemaakt en niet pas de dag van te voren omdat ik het opeens wilde. Daar heb ik gekozen voor 2 knopjes als piercing. De piercer stelde mij goed op mijn gemak terwijl Mare alleen maar foto’s en filmpjes aan het maken was. Dankjewel lieverd, dat je mee was als steun. Daarna zijn we naar de St. Maria Cathedral geweest. Dit was zo indrukwekkend dat zelfs ik even stil werd. Daar hebben we een kaarsje aangestoken. Toen we uit de kerk liepen, en bedachten dat het verstandiger was om over te steken bij het stoplicht in plaats van gewoon de weg over te steken, zijn we naar het Noodle festival geweest. Dit was een festival met allerlei foodtrucks, erg leuk maar ontzettend duur. Later deze week zouden we ook al met huisgenoten gaan. We hebben hier een biertje gedronken en lekker gegeten.


Laatst hebben Mare en ik ook de Bondi to Coogee walk gedaan. Het was ontzettend heet, ja ik weet het, ik mag niet klagen over de warmte. Maar het was een goede dag om op het strand te liggen en niet om je in te spannen en lekker 4 uur wandelen. We weten al wel dat je jezelf hier onwijs goed moet insmeren, want de zon is zo krachtig. We hebben deze wandeling gedaan en het was echt prachtig, langs allemaal kleinere strandjes en een leuk wandelpad.


Vorige week zijn we samen naar een rugbywedstrijd geweest. Ik vond het echt wel bijzonder want de twee ploegen zaten gewoon door elkaar, geen ruzies of iets dergelijks. Naast dat het weer heel gezellig was, hebben we ook weer wat geleerd. Veel mensen hier zijn heel erg relaxed dus dat ga je automatisch overnemen. Toen de wedstrijd was afgelopen en wij weer naar buiten wilde lopen, stonden wij in de rij voor de mannen wc. Vandaar dat het dus zo lang duurde voordat we weer een stukje richting de uitgang kwamen..


Vorige week is mama aangekomen. Ze zou om 22.30 uur landen, ik vond het vroeg genoeg om er rond 23.00 uur te zijn. Toen ik aankwam heb ik er ongeveer een uur over gedaan om buiten te komen. Maar toen stapte ik bij het verkeerde vliegveld uit, ik moest nog 10 minuten verder reizen. Zo gezegd, zo gedaan, ik wilde van vliegveld naar vliegveld gaan met de trein. Geen nood aan de man want het was pas 22.50 uur. Mijn telefoon ging en ik werd gebeld door een privénummer, het was mama. Hé Fem, waar ben je?! Top dit… ik was te laat..


Ze is er vandaag een week en we hebben al hele leuke dingen gedaan. Bakkies koffie gedronken, naar het strand geweest, Sculpture by the sea gezien, naar Opera House geweest, appeltaart gebakken én toeristische bustour door de stad gedaan (ja, zo’n fantastische lompe dubbeldekker bus). Maandag gaat ze alweer naar Melbourne, vrijdag komt ze terug en zaterdag gaat ze echt weer naar huis.. Morgen gaan we naar de Blue Mountains, daar ben ik enorm benieuwd naar.


Tot de volgende!


Dikke kus en liefs,

Fem!

(Dit is mijn ‘naam’ hier, omdat niemand Femke kan uitspreken)


Reacties

Reacties

Pa

Mooi Femmie. Je houd ons goed op de hoogte. Liefs.

Siets

Hartstikke leuk verhaal.

Jenny

Leuk verhaal Fem!! Xxx

Wilma Fokker

Leuk verhaal weer FEM. En je moeder ff bij je is vast ook wel fijn.
Groetjes uit Leersum

Marianne Maigret

He Femke heerlijk overal van genieten. En de Blue Mountains mooi..daar hebben mijn oom en tante altijd gewoond dus ben daar diverse malen geweest. Dat Blue komt van de blauwe nevel van eucalyptus bomen. Ben beetje jaloers maar ik kom zeker nog een keer naar Australië mss 2019 want 2018 nog een keer Zuid-Afrika

Anneke Neele

Gezellg Femke om zo een voorstelling te kunnen maken hoe het je vergaat.
Nooit aan getwijfeld dat je het niet leuk zou hebben...
Blijf lekker genieten en leuke mensen ontmoeten , vrienden maken!
Leuke tijd nog met Mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active