femkeneele.reismee.nl

Alweer een week in Sydney

Dan is het zover, donderdag 21 september 2017… Kriebels beginnen toch een beetje te komen, je trekt de deur achter je dicht, stapt in de auto naar Schiphol.. Dan komt het erg dichtbij. Het afscheid op Schiphol was zwaar, maar oké. Dan moet je op Schiphol wachten totdat je kunt gaan boarden, met het idee dat je nog heel ver moet. Op Dubai aangekomen had ik 3 uur overstaptijd, dus ik heb een beetje rondgelopen, overal gekeken, totdat ik het volgende vliegtuig in kon. Deze vlucht duurde bijna 14 uur. Alleen met het vooruitzicht in mijn achterhoofd was het goed te doen. Ik zat bij het raam en had contact gemaakt met mijn buurman. Hij komt uit Australië en was in Dubai voor een conferentie. Met het invullen van een formulier, dat iedereen moet invullen voordat je het land in mag, had hij mij geholpen. Meteen al pluspunten voor de Australiërs. We zouden zaterdag rond 6 uur ‘s ochtends landen. Op het moment dat we bijna gingen landen, vlogen we een rondje boven Sydney. Toen kwam net de zon op, alsof het zo had moeten zijn. Dit was zo’n prachtig beeld, ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Misschien een combinatie van weinig slaap en spanning, maar het was echt prachtig.


Je stapt het vliegtuig uit, loopt naar de paspoortcontrole, wacht op je bagage, en dan? Ik heb eerst een simkaart gekocht, zodat ik gewoon internet zou hebben. Daarna heb ik via Google Maps opgezocht hoe ik het beste kon reizen naar mijn accommodatie. Aangekomen op het station vanaf waar ik zou moeten lopen, viel mijn telefoon uit. Ik mag niet klagen, want met alle hulp van mensen ben ik er toch gekomen.


Toen ik helemaal geïnstalleerd was in mijn kamer, ben ik naar Daniël en Matilde gegaan. Daniël is ook Nederlands en heb ik leren kennen door een vriend van mij. Zij hebben mij meegenomen naar Bondi Beach, wauw! Op een gegeven moment stond iedereen “ooo” en “aah” te roepen, het ging om een walvis die steeds boven het water sprong. Dit was zo vet om te zien en eigenlijk zo dichtbij. ‘s Avonds ben ik met Daniël, Mathilde en nog 2 vrienden van hun naar een bar geweest. Hier hebben we wat drankjes gedronken en lekker gedanst. Klinkt toch als een perfecte eerste dag?


Zondagmorgen heb ik mijn huisgenoten leren kennen. Ik deel mijn kamer met een meisje uit Chili. Er is veel verschillende nationaliteiten in het huis: Nederlands, Zwitsers, Frans, Braziliaan en nog meer. Zondagmiddag zijn we weer met dezelfde groep als zaterdagavond naar een feestje geweest in Noord-Sydney. Ik was erg moe, dus ben na 2 uur weer naar huis gegaan. Het leek me niet zo verstandig om de eerste dag op school al zo moe te zijn. Zo gezegd, zo gedaan.


Maandagochtend moest ik om 8.30 uur op school zijn. Ik heb toen een test moeten doen, om te kijken in welke klas ik geplaatst zou worden. Na deze test zijn we door de school rondgeleid. Na de rondleiding was de test nagekeken en kreeg iedereen zijn eigen boek. Na de pauze zouden we de gewone lessen volgens ons rooster volgen. Dit was erg leuk en interessant. Ja, ik zei echt dat ik school leuk vond. Na de lessen ben ik met mijn kamergenoot naar Opera House en de Harbour Bridge gelopen. Het was heel erg tof om dit te zien.


Dinsdag mocht ik om 10.30 uur op school beginnen. Alle niveaus beginnen op verschillende tijden. Ik zit in de hoogste klas en mag dus om 10.30 uur beginnen. De eerste twee uur heb ik Engelse les, daarna een uur pauze, vervolgens weer een uur Engelse les met er achteraan weer een half uur pauze en als laatste heb ik een uur en een kwartier Business Class. Na school waren er welcome drinks, voor alle nieuwe studenten. Deze borrel is op elke dinsdag. Vanaf 18.00 uur krijg je een bon voor gratis pasta als je een biertje besteld, geen probleem! Na deze borrel ben ik naar een Café gegaan, waar Daniël en Matilde ook waren. Dit was hun laatste avond in Sydney. Ook al ken ik ze pas 4 dagen, ga ik ze wel enorm missen.


Woensdagochtend was even zwaar door alle lekkere biertjes, maar om 10.30 uur beginnen is geen straf. Na school heb ik samen met Mare, mijn Nederlandse huisgenootje, boodschappen gedaan. ‘s Avonds hebben wij voor alle huisgenoten pannenkoeken gebakken. Ja, wij hebben alle ingrediënten gekocht en niet zo’n pak waar je alleen maar water bij hoeft te doen… De pannenkoeken vielen goed in de smaak!


Donderdag, weer school. Niet zo heel veel spannends om te vertellen. Ik merk wel dat mijn woordenschat niet enorm groot is, maar het gaat opzich heel goed. Grammatica is lastig, maar ik wil ook wel wat te doen hebben. Donderdag is Ivy-avond, heb ik me laten vertellen. Heel veel mensen van mijn school zijn daar dan ‘s avonds te vinden. Ivy is een discotheek met meerdere verdiepingen. Het was een topavond!


Wederom was het vrijdagochtend weer zwaar, eigen schuld.. Iedereen liep er op school als een spook bij, gelukkig was ik dus niet de enige. We zijn met de klas naar een museum geweest, daar moesten we de meeste mooie foto uitzoeken en deze omschrijven. Erg leuk, maar liever gedaan zonder hoofdpijn ;). Uit school ben ik op de bank in slaap gevallen. ‘s Avonds lekker vroeg mijn bed ingedoken en uitgeslapen.


Zo, de eerste week zit erop. Het is voorbij gevlogen. Ik merk nu al dat ik veel Engelse woorden al in mijn eigen Nederlandse zinnen gebruik. Daarnaast begin ik al in het Engels te denken. Dit gebeurde al vanaf de eerste dagen. Ik was aan het Whatsappen en merkte dat ik in het Nederlands aan het typen was, maar ik dacht in het Engels. Dit is zo gek om mee te maken. Ik vind het hier fantastisch en geniet van elke seconden.


Tot de volgende!


Liefs,

Femke

Reacties

Reacties

Jaap

Top verslag, Femmie. Klasse!

Anneke Neele

Super trots ben ik op je Femke, geniet van deze geweldige periode in je leven❤️

Jenny

Super Fem!! Trots op je!! ?❤️

Ikke

Leuk

Carla Steunebrink

Leuk om te lezen Femke!

Ina

Leuk om te lezen, veel plezier.

Marianne Maigret

Leuk verslag Femke. Ik krijg gewoon heimwee naar Sydney

Mams

Heerlijk om te lezen. Je bent goed bezig! Laat maar weten wanneer wij beter in het engels kunnen reageren ;-)
Denk je het meeste al te weten, staan er toch nog nieuwe belevenissen tussen; trots op je!!!

Liselotte

Klinkt goed topper ❤️

Willem-Jan

Gaaff!! Enjoy!!:)

Anne

Wat een leuke eerste week Femke! Leuke foto's ook. Veel succes & plezier en ik kijk uit naar je volgende update.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active